کوله پشتی کوهنوردی

ساخت وبلاگ
چه گونه یک خیمه کوهنوردی تعیین کنیم؟ از آنجایی که چادری که تحت عنوان سرپناه خویش در بخش ها دیده نشده از آن استعمال می کنید. کوله پشتی کوهنوردی بر دارایی و وزن کوله‌ی شما اثر بالایی دارااست؛ خرید آن یکی مهمترین سیاستی میباشد که می بایست اتخاذ نمایید. کوهستان مارکت همینطور خیمه کوهنوردی در پیاده سازی‌های متنوعی از سبک‌های بسیار معمولی گرفته تا سبک‌های گران قیمت ارائه میشوند که‌این قضیه شغل را غامض‌خیس می‌نماید.
 
برای اینکه گزینش خیمه کوهنوردی را به امری معمولی‌خیس تبدیل نمایید، می توانید فرایند تصمیم‌گیری را به نصیب‌های کوچکتری که در بخش ذیل آمده میباشد تبدیل فرمائید:
 
گنجایش
معمولا با تعداد اشخاصی که می توانند به هنگام خواب در خیمه مکان بگیرند نمایش داده می شود.
 
فصل‌بندی
ساختار خیمه بسته به موقعیت آب و هوایی مد لحاظ.
 
وزن
مقایسه‌ی وزن باری که حمل می گردد با هزینه‌ای که صرف خرید خیمه می‌گردد.
 
دوام
فضای داخلی خوش‌ تشکیل داد، دسترسی سهل وآسان، سهولت در برپایی خیمه و موردها دیگر.
 
گنجایش خیمه کوهنوردی
چادرهای کوهنوردی بر پایه ی گنجایش مجموعه‌بندی میشوند: گنجایش‌ها از ۱ تا ۴ نفره موجوداند. اسم اکثر چادرها بر طبق گنجایش آنها گزینش میگردد: به عنوان مثال REI Half Dome2، یک خیمه دو نفره میباشد.
 
برای اینکه در وزن صرفه‌جویی خواهد شد، فضای داخلی خیمه خرد میباشد. اینکه هر شخص چه فضایی را در چنگ داشته باشد به طور استاندارد صنعتی تعریف‌و‌تمجید نشده میباشد و برای همین اندازه‌ی یک خیمه ۲ نفره در برندهای متعدد، مختلف میباشد. همینطور سبک‌های فوق‌مدل اکثر اوقات بسیار خرد میباشند.
 
در حالتی‌که سایز شما از حد میانگین یه خرده تبارک‌خیس میباشد و یا این که به فضای بیشتری نیاز دارید، یک کدام از مورد‌ها این میباشد که درپی چادرهایی باشید که گنجایش آن یک نفر از تعداد مجموعه شما بیشتر باشد. همینطور میتوانید در پی چادری باشید که از حد میانگین یک یا این که دو اینچ پهن‌خیس یا این که رفیعتر باشد. بعضا از این چادرها در تیتر خویش راهنما دارا هستند: از جمله یکی + در اسم این نوع چادرها مشهود است. با این حالا در حالتی‌که داشتن فضای بیشتر در کف برایتان التفات داراست مدام وسعت ظریف فی مابین چادرهایی که مدنظرتان میباشد را مقایسه نمائید.
 
برای خرید چادرهای کوهنوردی کلیک فرمایید
 
فصل‌بندی خیمه کوهنوردی
تعیین اساسی شما میان خیمه سه فصله و چهار فصله میباشد. اکثر اشخاص اهل پیاده‌روی و کوهنوردی، خصوصا اشخاصی که جدیدا وارد این عرصه گردیده‌اند خیمه سه نفره را تعیین می‌نمایند. از آنجایی که در هر مهاجرت نمی‌قدرت اذعان کرد که بدترین وضعیت آب و هوایی چه‌گونه خواهد بود، کوهنوردانی که اکثر اوقات به کوهنوردی میپردازند بیش تر از یک خیمه دارا هستند.
کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 12:10

بعضی از فواید نوشیدن آب برای اندام های تن،به خصوص درهنگام کوه‌پیمایی عبارت اند از:شستشوی اندام های داخلی تن، رقیق کردن مایعات تن، پاکسازی سلول ها، تسریع گردش خون ازطریق ریه ها به جهت یاری کردن در جذب اکسیژن، تحت آورنده تب، دفع سموم در مورد ها ورم مفاصل، تهیه و تنظیم قند خون در بیماران دیابتی، دوری از بروز یبوست، متعادل کردن تن در آستانه بیماری ها، تحریک کار کبد و همگی. کوله پشتی کوهنوردی زمانی که آب کافی به تن شما میرسد، گردش خون و تخلیه آب لنفی خوب اجرا می‌گیرد و کمتر در گیر سلولیت میشوید. کوهستان مارکت تب های شدید را می اقتدار با نوشیدن آب خنک و فرو تن پاها در آب تحت آورد.دقت بدین فرمان هنگام کوهپیمایی، در تابستان و گرمابسیار اصلی میباشد . خلاف داروهای شیمیایی که به صورت معمول تنها دمای درونی را کاهش میدهد، آب در کوهنوردی دمای تک تک تن را ذیل میاورد، و به همین ادله این مایع، یک کدام از موثرترین داروهای ذیل آورنده تب میباشد که می قدرت از آن بهره برد.

 

به کارگیری از آب در کوهنوردی خلال گزینه تب، در حالت گرمازدگی و آفتاب سوختگی در کوهستان نیز شایسته ترین روش معالجه میباشد.

 

نوشیدن آب به مقدار فراوان به دفع اضافی اسید اوریک پیش از آنکه به تن جراحت وارد گردد امداد می نماید.

 

با نوشیدن آب به مقدار زیاد، احتمال تشکیل سنگ همه که بیماران نقرسی مستعد ابتلا به آن می باشند کاهش می‌یابد. صرف لحاظ از نوع سنگ همه فقط و مهم‌ترین استدلال پیشگیرانه از بروز سنگ تمامی ارتقاء مقدار جذب آب به وسیله تن میباشد.

 

نوشیدن آب به مراد معالجه بیماری دیابت اثر گذار میباشد. بیماران دیابتی بایستی در زمان روز ۶ تا ۸ جام آب بنوشند تا قندهای تجزیه نشده از روش پوست و همگی ها دفع شوند. ص

 

آب در کوهنوردی سبب ساز رقیق شدن ادرار گردیده، بدین ترتیب از غلیظ شدن نمک ها و مواد معدنی پیشگیری به شغل می‌آید.به صورت کلی اعتنا بدین فرمان در ارتقاء تندستی کوه نورد ،بسیار اصلی میباشد.

 

 

با تناول کردن یک جام آب گوارا از چشمه های کوهستان، اکثر خستگی های مفرط و یا این که کوفتگی های تن برطرف میشوند.

 

عمل های عضلانی، و به ویژه کوهپیمایی با تلف کردن آب برای تهیه مرتبه تن یار میباشد و هرچه کار هنگفت خیس و زمانبر خیس باشد(نرم افزار های کوه‌پیمایی زمانبر مقطع) اتلاف آب بیشتر میباشد.کاهش آب تن سبب کاهش اقتدار کوه نورد می‌شود؛ حتی باید پیش از تشنگی آب نوشید، چون تشنگی آرم کمبود آب میباشد.

 

در ارتفاعات بالا، آب غلظت خون را معدود می نماید و سبب دیر خسته شدن تن می‌شود.

 

آب منبع خیر و خوبی برای تندرست پوست میباشد و با از در میان بردن سموم تن منجر شفافیت طبیعی پوست شما شود. خطوط ریز و شیارهای پوست به‌هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌خیس می گردند. نوشیدن آب سبب ساز تپل‌خیس شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌گردد. همینطور آب در کوهنوردی سبب بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست میگردد و پوست را از وجود ناخالصی‌ها منزه می‌نماید و قابلیت و امکان تغذیه خوب پوست را آماده می‌نماید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 102 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 18:02

با وقت گیر شدن شب‌ها، وقت آن میباشد که به اندیشه ماجراجویی‌های بیشتر و کوهنوردی زمستانی باشید. در اینجا با این ماجراجویی دیدنی همپا شما هستیم. کوله پشتی کوهنوردی مسلما این قبیل پست‌ها را در اینستاگرام دیدید: تبر یخی به دست، پوشیده از رنگ سپید و رنگ‌های پر‌نور، در درحال حاضر عبور از یک چشم انداز دیده نشده و برفی به سمت یک قله‌ی به دور. کوهستان مارکت شما صدای مهیج هوهوی باد را در حالی که عموم از آبشار و جریان حالت فصل زمستان گزارش می گیرند در هشتگ #scotwinter در توییتر دیدید. شاید حتی‌د‌ر فیسبوک به یکی دسته‌های زمستانی پیوسته باشید و عکس‌های برفی کوهستان بسیار متعددی را لایک کرده باشید!

بیشتر ما فعالیت خویش را در کوهستان در فصل‌تابستان شروع می‌‌کنیم و کوهنوردی در هوای مطبوع را ترجیح می‌‌دهیم. البته دیر یا این که زود مقاومت در قبال کوه‌های زمستانی نا ممکن می‌‌خواهد شد. با این درحال حاضر، در واقع برداشتن اولی گام می‌‌تواند دلهره‌آور باشد. به لحاظ می‌‌برسد چیزهای متعددی برای یادگیری وجود دارااست، مخاطرات در کوهنوردی زمستانی بیشتر و دشوارتر میباشد و مایحتاج میباشد بدانید می بایست از کجا استارت فرمایید.
این نوشته‌ی علمی تمامی آنچه شما بایستی برای کوهنوردی زمستانی بدانید به شما حافظه نمی‌‌دهد البته ما اینجاییم تا مسیر صحیح را به شما آرم دهیم.

بدانید که چه چیزی را پیش‌رو دارید
همان گونه که یک آموزگار یکبار به اینجانب اعلام‌کرد:«چیزی به اسم کوه‌پیمایی زمستانی نیست، تنها کوهنوردی زمستانی میباشد.» اگرچه این مقداری ‌بی آلایش میباشد، البته پیش فرض ما در کوهنوردی زمستانی این میباشد: همگی چیز در فصل زمستان دورازشوخی‌خیس میباشد و کارایی بیشتری می‌‌طلبد. بحران‌ها و نکات مثبت مانند آن‌چیزی میباشد که ممکن میباشد در هر کوهنوردی با آن عکس العمل نمایید. حتی برای کوهنوردی تپه‌های بنا شده در انگلیس.


مهم‌ترین چیز این میباشد که کوه را دستکم نگیرید. ممکن میباشد فکر کنید که یک کوه را می‌‌‌شناسید. تنها چرا که در فصل تابستان چنددفعه به بالای آن ترفیع کرده‌اید. ولی به عبارتی قله در فصل‌زمستان تماماً مختلف و وحشی میباشد:

مسیرهای ساده ممکن میباشد در برف مدفون شوند، وضعیت آب و هوایی وحشی و به شدت بد باشد، مسیریابی دشوارتر خواهد بود، و مخاطرات مازاد مانند گردآوری‌های والا برفی، یخ، و حتی خطر بهمن وجود داراست.

البته اذن ندهید این ایرادات شما‌را از تجربیات هیجان عقب بیاندازد. خبر عالی این میباشد که در شرایطی‌که وقت بگذارید و مهارت‌های ما یحتاج خویش را برای کوهنوردی زمستانی کم کم فراگیرید، «کوهنوردی» یک شغل قابل اجرا میباشد. برای اعمال این شغل مورد نیاز وجود ندارد شما یک بشر خارق‌العاده باشید و هیچ باشگاه منحصر و با تجربه‌ای برای این فعالیت نیست که مورد نیاز به نام نویسی در آن باشد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 103 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 13:58

بادگیر کوهنوردی چیست؟ به جامه‌هایی که تنهاً برای حالت باد در لحاظ گرفته‌ گردیده باشند بادگیر گویند. این گروه از پوشاک برای مهاجرت در طبیعت (به‌خصوص در ارتفاعات که سرعت باد بیشتر میباشد) مطلوب میباشد. کوله پشتی کوهنوردی بادگیرها معمولاً ضد آب میباشند و در صورتی بارش باران با وزش باد به طور همزمان گردد، عایقی بسیار مطلوب برای شما میباشند. کوهستان مارکت نوع بی آلایش بادگیر نیز وجود داراست که صرفا محافظ در مقابل باد میباشد و موقعیت ضد آب ندارد. این نوع بادگیرها نسبت به نوع ضد آب آن نیز بها کمتری دارا هستند.

 

اشکال بادگیر:
به عبارتی‌طور که از اسم آن پیداست، از شما در قبال باد نگهداری می‌نماید. هرچند که‌این پوشاک همت بیشتری به شما ارائه می دهند. بادگیرها در اشکال مختلفی ایجاد میشوند که مشمول موردها پایین میباشد:

– بادگیر مدل

– کاپشن بادگیر با پوشش داخلی

– کاپشن بادگیر با مقاومت در قبال آب

توصیه ما: بادگیر و بارانی کچوا

 

تفاوت در بین ژاکت‌های ضد‌آب و جامه بادگیر:
 امکان تنفس‌پذیری

نفوذپذیری هوا هنگام اپ‌های طبیعت‌گردی، کوهنوردی و به خصوص صعودهای سرعتی اصلی میباشد، زیرا در صورتی لباسی که می‌پوشید تنفس‌پذیری نداشته باشد، در طی کار عرق خواهید کرد که‌این ممکن میباشد فرایند نرم‌افزار‌ی شما‌را مختل نماید. کاپشن‌های ضدآب در بیشتر مورد ها از یک‌سری لایه نازک دوخته می شوند که دارنده پوششی مقاوم برای پرهیز از نفوذ آب می باشند. این ساختار، تنفس‌پذیری کاپشن را تاحدی کاهش می دهد. ولی امکان تنفس‌پذیری فی مابین کاپشن‌های ضدآب برندهای گوناگون تماماً متعدد میباشد.

خرقه بادگیر معمولاً تنفس‌پذیری ایده‌آل‌تری دارااست، زیرا از یک لایه پارچه تصنعی و مصنوعی ایجاد گردیده که از ورود باد خودداری می‌نماید. ضدبادها مقاومت نسبی در قبال قطرات باران دارا‌هستند ولی خیر در زمان بر بازه زمانی! بدین ترتیب، برای کار‌های هوازی مثل دویدن، صعودهای سرعتی، دوچرخه‌سواری تماماً مطلوب‌اند. قابلیت و امکان تنفسی و معیار مقاومت در قبال آب فی مابین بادگیرها با برندهای متفاوت نیز با هم تفاوت داراست.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 14:38

۱) به محض بروز علائم سردرد، تهوع، ترفیع را متوقف كنيد و اساس را بر كوه‌گرفتگي وخیم (AMS) قرار دهيد. کوله پشتی کوهنوردی ۲) در بازه زمانی توقف علاوه بر مصرف داروهاي اختصاصي با حیث پزشك تيم يا با تماس با پزشك خانواده با كسب راهنمائي مایحتاج، علاوه‌بر درمانهاي اختصاصي در شکل نياز درمانهاي علامتي را هم ادامه دهيد. کوهستان مارکت ۳) در صورتيكه بهبودي نتیجه ها نشود و يا تشديد شد طول را كاهش دهيد. خلاصه ، – در هر مرحله از ترفیع به ارتفاعات بلند در‌حالتی که علائم سردرد و استفراغ و تهوع بروز كرد شالوده بر كوه‌گرفتگي میباشد حتي در صورتیکه شخص سوابق ميگرن داشته‌باشد. چرا كه بي‌توجهي به آن موجب پيشرفت بيماري به سمت بيماريهاي ناشي از طول كه تهديدكننده حيات مي‌باشند (خيز مغزي يا ريوي) مي‌شود. اختلالات سردرد نخستین تشخیصهای بالینی میباشند ، به‌این مفهوم که هیچ تست خون یا این که تصویربرداری برای تشخیص آن نیست. سردرد ثانویه نشانه یک نقص‌ دیگر سالمی میباشد.

ميگرني‌ها بايد مقدار كافي از داروهايي كه كمكشان مي‌كند در کوهنوردی به یاروهمدم داشته باشند و دارو را در طی بروز اولين علائم حمله مصرف كنند. مکث در آستانه معالجه میگرن معالجه آنرا مشقت بار خیس می نماید. هر چه سریعتر می بایست اقدامات درمانی را اعمال بخشید برای مثال مصرف داروهای خاص معالجه میگرن. معمولا در حالتی که اشخاص دچار به میگرن در به عبارتی دقایق اولیه آغاز حمله میگرن در مکانی ساکت،خنک و آهسته و دور از روشنایی و جنجال استراحت نمایند سردرد در پهنا نیم ساعت بهبود مییابد که اما تهیه کردن اینگونه قوانینی در کوهستان پاره ای اختلال میباشد.در‌حالتی که درخصوص تشخيص شك وجود داراست، خصوصاً در شکل وجود علائم بعداز مصرف دارو كه در وضعیت عادي بايد شدت درد را كم كند، بيمار بايد تحت عنوان دچار به بیماری طول زدگی یا این که ادم مغزی ذیل معالجه قرار گيرد.

شما هم تجربه خویش را در ارتباط با میگرن در کوهنوردی با ما فی مابین بگذارید! چه راهکارهایی برای دردهای میگرنی در کوهنوردی دارید؟

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 82 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 13:00

در ارتفاعات و طی کردن مسیر های ناهموار عمل شما نماید خیس گردیده و در فیض گرمای تن شما همیشه در هم اکنون کاهش میباشد. کوله پشتی کوهنوردی به کار گیری از دستکش سبب می‌شود تا گرمای دستان شما مراقبت خواهد شد. گرم ماندن دست ها و پاها به نگهداری گرمای کلی تن یاری بزرگی می نماید. کوهستان مارکت خلال سوزوسرما مهم ترین وظیفه دستکش در واقع دفاع از دستان شما در قبال کم آب شدن، بی شم شدن و سوراخ خوردگی ناشی از سوزوسرما میباشد. این بلاها در تاثیر سوزوسرما بسیار محتمل میباشد.

 دستکش ها همینطور محافظ خیر و خوبی میباشد برای دستان در قبال جراحات ناشی از عکس العمل با اشیای نوک تیز، صخره ها، سنگ ها و دیگر سختی ها مسیر میباشند.

در حالتی‌که در کیسه خواب خویش حس گرما و راحتی نمیکنید، مطلقا دستکش های خویش را به دست فرمایید. این شغل سبب می‌شود تا با نگهداری گرمای دست ها، تن شما سریعا به موقعیت وقار و خواب بازگردد.

کارایی نمایید که دستکش ها را در قسمتی از کوله پشتی و یا این که جیب های جامه خویش قرار دهید که دسترسی به آن‌ها شل باشد. توقف برای گشتن دستکش در کوله پشتی منجر هدر رفتن گرمای تن شما میگردد.

 

نکات خرید دستکش کوهنوردی مطلوب
 پوشیدن دستکش های یکسره اگرچه ریلکس میباشد البته عملکرد قابل قبولی برای کوهنوردی ندارند. چون این دستکش ها انگشتان شمارا به دوقسمت انگشت شست و انگشت های میانی تقسیم می نماید و بنابراین برای عمل های گوناگون زیرا به چنگ آوردن باتوم کوهنوردی، پوشیدن و درآوردن جامه و غیره شغل دستان شمارا محصور می نماید. صرفا مزیت به کار گیری از دستکش های یکسره برای آب و هواهای بسیار سرد میباشد. چون با قرارگیری انگشتان در کنار یکدیگر سبب ساز می‌شود تا گرمای بیشتری مراقبت خواهد شد.
دستکش هایی را بخرید که دارنده سایز مطلوب با دست های شما باشد.


داشتن سد منجر می‌شود تا دستکش به راحتی از دست ها بیرون نشود. علاوه بر اینکه به محافظت عالی گرمای دست ها یاری می نماید.
ضخامت دستکش را با اعتنا به فصل تعیین نمائید تا از سرد شدن و یا این که گرم شدن بیش تر از حد دستان شما دوری نماید.
 عالی میباشد که کالا کف دستکش از مواد تصنعی و مصنوعی با استحکام باشد تا در تاثیر کنترل مداوم باتوم کوهنوردی و امکانات دیگر در گیر سایش و پاره گی نشود.
 همینطور دستکش می بایست به طور کاملً در چنگ شل بوده، ضد عرق باشد و سبب خراشیدگی پوست دست نشود.


در‌حالتی که می‌خواهید سوای درآوردن دستکش به راحتی با گوشی و یا این که صفحه ها جی پی اس اتوماتیک نمایید، دستکش هایی با پیاده سازی منحصر البته هزینه فراتر در بازار وجود داراست.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 18:36

کوهنوردی از آن مجموعه از ورزش‌هایی میباشد که می تواند یکی تفریحات سلامت و هیجان‌انگیز تلقی گردد. کوهنوردی تجربه جالبی را با خویش به همپا داراست که به شما انرژی و شادابی را در کنار تندرستی کادو میدهد. کوله پشتی کوهنوردی اشخاص بسیار متعددی میباشند که در صورتی کار کشته به مسافرت کردن نباشند، کوهستان مارکت انتها هفته‌های خویش را به کوهنوردی و پیمایش کوه‌های دور و بر محل معاش خویش تخصیص میدهند.

نکته ای که دراین مکان دارای اهمیت میباشد، داشتن امکانات مطلوب میباشد. یک کدام از مهم‌ترین وسایل مایحتاج در ورزش کوهنوردی، کفش کوهنوردی مطلوب میباشد. مارا ملازمت نمایید تا در باب خرید کفش کوهنوردی و مراقبت از آن داده ها جامع و مفیدی در اختیارتان قرار گیرد.

 

کفش یکی ابتدایی‌ترین و مهمترین امکانات لازم هر کوهنورد و طبیعت‌گرد میباشد.

 

 

بیشتر بدانید:شناخت با گونه های جوراب مطلوب کوهنوردی

 

گونه های کفش کوهنوردی
 

 

کفش های راهپیمایی (walking): سبک‌هایی با پاشنه کوتاه و کفی انعطاف پذیر برای پیاده‌روی روزمره بسیار بهتر می‌باشند. برخی از کوهنوردان نیز ممکن میباشد برای پیاده‌ روی‌های زمان بر خویش کفش‌های منحصربه‌فرد پیاده‌روی را گزینش نمایند. صرفا دقت داشته باشید که در شرایطی که کفش شما از قوزک پا حفظ نکند، در مسیرهای سنگلاخی نقص‌ ساز می‌گردد.

کفش کوه‌نوردی Trekking: این سبک از کفش‌ها پاشنه‌های میانگین و بلند دارا هستند و برای کوه‌نوردی‌های روزمره یا این که هجرت‌های کوتاه کوهنوردی با بارهای مدل در حیث گرفته می شوند. آن ها معمولا انعطاف‌پذیر می باشند و برای پاره ای راحتی به چند دفعه پوشیدن نیاز دارا‌هستند. البته تحت عنوان کفش های کوهنوردی سفت، فاقد نگهبانی و دوام می‌باشند.

کفش کوهنوردی (Mountaineering): کفش هاي نيمه سنگين کوهنوردي میباشد که برای اپلیکیشن و صعودهای یک‌سری روزه ۳ فصل و در شکل داشتن گورتکس برای اپلیکیشن های ترفیع زمستاني یک روزه مطلوب میباشد. اندازه ساق ۱۴ تا ۱۹ سانتی‌متر بوده و به جهت داشتن ساق بلند از مچ پا به خیر و خوبی مراقبت می نماید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 16:50

رنگ قادر است یکی‌از مواقعی باشد که خیلی ها، در گزینش البسه خویش در هنگام کوهنوردی، آن را نادیده میگیرند. بیشتر عموم رنگ شلوار خویش را مبتنی بر تیپ و استایل خرقه خویش تعیین می نمایند. کوله پشتی کوهنوردی ولی در واقعیت رنگ قادر است تفاوت متعددی را در همت و حس شما در حالت گوناگون ساخت‌و‌ساز نماید. کوهستان مارکت عموما، در کوهنوردی های تابستانه با اقلیم گرم و کم آب، خرقه های سپید، برنزی، بژ و یا این که رنگ های پر‌نور بپوشید. به همین ترتیب در ترفیع های خویش در فصول سرد و یا این که ارتفاعات زیاد، از خرقه های تیره و سیاه به کار گیری نمائید.

تجارب آرم داده میباشد رنگ شلوار شما اثر مستقیمی در شم آن در پاهای شما و همینطور کم آب شدن آن داراست.

پوشش های سپید و رنگ پر‌نور، تابش خورشید را منعکس می نمایند، پس پاره ای پاره ای از حرارت را جذب خویش میکنند و شمارا خنک نگه داشته و تعرق شما‌را به مکث می اندازند.

خرقه های سیاه و رنگ های تیره، تابش و حرارت خورشید را جذب می نمایند، پس شمارا گرمتر نگه می دارا‌هستند، سبب ساز تعرق شما گردیده و زودتر نیز کم آب می گردند.

توصیه ما به شما، تعیین شلواری میباشد که در تن شما فیت و چسبان بنظر بیاید ولی حواستان باشد زیاد هم محصور و تنگ نباشد. اکثری از اشخاص ترجیح میدهند که شلوارهای گشادتری گزینش نمایند. البته تجارب اثبات نموده است که شلوار هایی که خیلی گشاد هستند، هنگفت خیس می باشند.

در هوای طوفانی وا رفته می‌شوند و ممکن میباشد به خار و خاشاک های مسیر نیز گیر نمایند و پاره شوند! این مفاد در کوهنوردی های زمانبر برهه زمانی می تواند، بسیار آزاردهنده باشد.

از طرفی دیگر، در صورتی‌که شلوارتان نیز خیلی تنگ باشد، سبب خراشیدگی پاها، محصور کردن انتقال آن در پا و غم در نزدیکی در بین تنه، زانو و باسن شما میشود. سبک هایی که دارنده آزادی بیشتر در نصیب زانو ها می باشند و یا این که فاق بلندتری دارا هستند، بسیار شل خیس می‌باشند و در تن عالی جابجا میگردند.

این شلوارها با داشتن مقادیر متعددی اسپندکس و پارچه های کشسانی، از مطلوب ترین نوع شلوارها هستند. برای لذت بردن از یک کوهنوردی ماجراجویانه و خوب، دقت به‌این نکته مداقه دارااست که وسایل آیتم نیازتان از متاع متریال مناسبی باشد تا در زمان مسافرت با اختلال مواجه نشوید.

سفارش ما به شما دکان کوه وبسایت میباشد. در کوه تارنما، می‌توانید کالاهای موردنیاز خویش را با قیمتی مطلوب و در همه برندهای مشهور پیدا نمایید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 18:14

هنگامی وضعیت سفر یا این که پیک‌نیک برای خانواده‌ها فراهم می شود، سبدهایی وجود دارااست که وسایل اکثری در آن میباشد. کوله پشتی کوهنوردی جام، بشقاب، قاشق و چنگال از وسایل کلیدی این سبد میباشند. کوهستان مارکت بعضی وسایل مانند قاشق و چنگال به‌راحتی، باطن سبد جا می گردند و فضای پاره ای را اشغال می‌نمایند. درحال حاضر تصور کنید که‌این وسایل بسیار اصلی، امکان گردآوری‌شدن داشته باشند.

در اینجا می خواهیم شمارا با ست قاشق، چنگال و چاقوی سفری آشنا کنیم. یک کدام از خصوصیت‌های این ست قاشق، چنگال و کارد سفری قابلیت و امکان گردآوری‌شدن آن در یک کیف میباشد. این جنس به یاری این قابلیت و امکان در سبد یا این که محلی که قرار می گیرد، فضای کمتری را اشغال می‌نماید.

اندازه‌ی هر مورد از این محصول ها، یعنی قاشق، چنگال و شمشیر موازی ۲۰ سانتی‌متر و برای به کارگیری بسیار مطلوب میباشد. کلاً تعداد این کالاها سه تا و محصول تیم‌ی آنها از فلز میباشد، پس دیگر نگران حمل این‌سیرتکامل تولیدها با وسعت بالا نباشید؛ چون می توانید این ست را به‌راحتی و با بسته‌بندی بسیار شیک جابه‌جا فرمائید.

دستگیره
نیازهای مختلفی که برایمان در طی مسافرت پیش میاید، ما‌را به سمت به کار گیری از وسایل و ابزارهایی سوق میدهد که جنبه‌ی کاربردی متعددی داشته باشند و درعین‌درحال حاضر فضای بسیار پاره ای را اشغال نمایند.

این شرکت ابزار و وسایل ممکن میباشد مشتمل بر طیف وسیعی از محصولاتی باشند که به فراخور هجرت ممکن میباشد نیاز بیشتری به استعمال از آن ها داشته باشیم. به عنوان مثال در صورتی‌که بخواهید در طول هجرت، وعده‌ی غذایی خویش را رغبت نمایید، به دسته قاشق چنگالی نظیر ست قاشق، چنگال ، چاقوی سفری و دستگیره برای حمل ظروف و پیشگیری از سوختن، نیاز خواهید داشت تا بتوانید آن را برای به کارگیری در دسترس قرار دهید.

یکی‌از مهم‌ترین لوازمی که در سفرهای کوهنوردی مسلماً می بایست یار شما باشد فلاسک کوهنوردی میباشد. فرقی نمی نماید که در فصل گرما قرار دارید یا این که سوز‌و‌سرما، به یار داشتن یک فلاسک برای گرم و یا این که خنک نگه داشتن آب میوه منجر میشود تا مهاجرت شادی بخش تری را تجربیات نمائید.

راهنمای خرید اثاثیه پخت و پز در کوهنوردی: فلاسک


یک کدام از مهم‌ترین لوازمی که در سفرهای کوهنوردی مسلماً بایستی همپا شما باشد فلاسک آب و طعام میباشد. فرقی نمی نماید که در فصل گرما قرار دارید یا این که سوزوسرما، به یار و همدم داشتن یک فلاسک برای گرم و یا این که خنک نگه داشتن آبمیوه منجر می شود تا مهاجرت شادی بخش تری را تجارب فرمایید.

رده مستمر دمنوش یا این که قهوه در مهاجرت و گردش بسیار پایدار میباشد. آبمیوه‌هایی که قدمتشان به چند سال رسیده، و انسان از دیرباز به خواص فرح‌بخشی آنها پی برده بود.

برای داغ نگه داشتن دمنوش یا این که قهوه خویش که آن‌را در کنار چشمه دم کرده‌اید، یا این که برای بردن دمنوش یا این که قهوه مهیا، نیاز به یک فلاسک وکیوم دارید. فلاسکی با دوام، ضد زنگ، سوای نشتی و برازنده، که بتوان به آسانی از آن بهره برد.

فلاسک را نیز همانند بقیه اثاثیه کوهنوردی بایستی از اشکال کیفیت بالا و با دوام گزینش فرمایید. اگرچه در مقایسه با بقیه امکانات ارزش بالایی ندارد، البته یک فلاسک عالی به هر جهت شما‌را از صرف مخارج دوباره غنی می نماید و علاوه بر مسافرت نیز نگرانی از بابت سرد شدن آبمیوه و غذای خویش نخواهید داشت.

مثلا فلاسک های عالی می شود به فلاسک ۰٫۳۵ لیتری قرمز رنگ THERMOS اشاره نمود که ویژگی ها ذیل را دارا میباشد:

ساختار استيل مدل و مقاوم
استاپر از نوع کليدی، ضد نشت و تماما قابل شستشو
ديواره داخلي يک دست و سوای موج برای دوام جنس
درب عايق قابل به کار گیری تحت عنوان فنجان
درب به وضعیت پیچ برای گشوده و مسدود شدن آسوده
پیاده سازی بی آلایش و باريک: گنجاندن راحت در کوله و کیف
رنگ يکنواخت و به طور کامل قابل شستشو
به همدم 1 سال گارانتی بده بستان
برای خوراک نیز فلاسک طعام THERMOS سفارش می شود که دارنده ویژگی ها پایین میباشد:

ساختار استیل مدل و مقاوم، ضد زنگ و شکستن
تکنولوژی عایق (ترمکس) برای حداکثر حفظ دما به طور گرم و سرد
دارنده چهار پیاله: برنج، خورشت ،سالاد و ماست
دارنده کیف با امکان تغییر و تحول اندازه جهت به کارگیری به معیار وسعت دلخواه با سد آویز کتف جهت حمل راحت
تعبیه ظروف ماست و سالاد خارج فلاسک طعام جهت مراقبت باصرفه دمای درون فلاسک و عدم گرمایش ماست و سالاد
دارنده کفی ضد خش و ضد لغزش
دارنده قاشق و جا قاشقی داخل کیف
پیاله خورشت ۱۰۰% ضد نشت

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 112 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 13:40

در‌صورتی‌که خیلی کوه نرفته‌اید و بی تجربیات می‌باشید، سوای شایستگی مورد نیاز، کوهپیمایی را آغاز نکنید. این عمل برای خودش کلی محاسبه داراست که قبلش می بایست آنها‌را بدانید. کوله پشتی کوهنوردی برای جاری ساختن یک کوه‌پیمایی پیروز بایستی از نگاه جسمی حالت خاصی داشته باشید؛ کوهستان مارکت ولی این به آن معنی وجود ندارد که در حالتی‌که فاقد این موقعیت میباشید می بایست مجموعاَ قید این فعالیت را بزنید بلکه کارایی نمایید از مسیرهای شل خیس و معدود خطرتر استعمال نمائید. چقدر به‌این مسئله عنایت میدهید؟

۱:مدام درد دارید
۲:همیشه خسته و کج خوی می‌باشید
۳:ضربان قلب تان غیرطبیعی میباشد
۴:تک تک بدنتان کوفته میباشد
اعتنا داشته باشید با این حالت تمرین کردن خیر صرفا سبب ساز گسترش در تمرینات نمیشود بلکه زخم های جبران ناپذیرو همینطور سبب ساز تمرین زدگی شما می‌شود.

وضعیت کوه‌پیمایی

۱- ماهیچه های توانمند پا

برای کوه‌پیمایی نیاز به ماهیچه های حاذق، به خصوص ماهیچه های پا دارید چون هنگام بالا رفتن از کوه عضله ها مجبورند وزن تن و کوله پشتی را تحمل نمایند، به این ترتیب در‌حالتی که قصددارید در یک مسیر کوهستانی پیاده روی فرمایید، یک هفته پیش از آن مواد غذایی دربردارنده منیزینم مانند سیب زمینی و اسفناج را در رژیم غذایی خویش بگنجانیدتا از کشیدگی ماهیچه‌ها پیشگیری فرمائید. همینطور می‌توانید از مواد غذایی نمکی مانند بادام زمینی نمکی به کار گیری فرمایید.

۲- استقامت بدنی بالا

نبض شدید تنفس هنگام بالا رفتن در یک مسیر کوهستانی به‌تدریج با تند شدن شیب ارتقاء پیدا می نمایند به این ترتیب داشتن استقامت بدنی بالا یکی مهم ترین وضعیت جسمی برای پیاده روی کوهستانی میباشد.

۳- اقتدار تحمل طول بالا

اشخاصی که در طول زیر معاش می نمایند و از حیث جسمی هم به طور کامل تندرست میباشند نیز ممکن میباشد در ارتفاعات بالا مبتلا اختلال شوند چون در طول بالا تن نیاز به گلبول های قرمز‌رنگ خون بیشتری دارااست تا بتواند اکسیژن لازم را از هوای رقیق بگیرد. در شرایط معمولی معمولا حدود ۲۴ ساعت ارتفاع میکشد تا شخص تماما با این موقعیت سازش پیدا نماید.

۴- توان تمرکز وقتگیر

هنگام پیاده روی در مسیرهای کوهستانی بایستی به طبع حواستان به مسیر پیش رو باشد چون در غیر اینصورت ممکن میباشد تعادل خویش را از دست بدهید و حتی به زیر پرت گردید. معمولا نوجوان ها به جهت بی توجهی بیشتر در معرض خطر می‌باشند. اما این فرمان قادر است ناشی از خستگی شدید نیز باشد؛ حتی‌در حرفه‌ای ها.

۵- چالاکی و چابکی

موردنیاز وجود ندارد قهرمان ژیمناستیک باشید ولی برای به چنگ آوردن شایسته ترین فیض بایستی پاره ای چالاک باشید. این مسئله سبب مراقبت استقلال شما موقع کوهپیمایی می گردد چون دیگر برای عبور از رودخانه یا این که یک مسیر باریک نیازی به یاری دیگر افراد ندارید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 98 تاريخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 16:44

یخ نوردی یکی‌از ورزش های دوست داستنی در بین کوهنوردان ماهر است. عده ای که‌این فن را تعیین می نمایند معمولا مشغول سردخانه ها و اشکال ابشارهای یخ‌زده و طبیعی می باشند. کوله پشتی کوهنوردی فن ی یخ نوردی به یک سری تیم تقسیم بندی میشود: عمل های آن ترفیع به آبشار های یخی، ترفیع به سردخانه های مرتفع و سنگ نوردی با ابزارها و امکانات یخ نوردی میباشند.
در‌این نوشته‌ی‌علمی کوشش کردیم شما‌را با یخ نوردی آشنا کنیم و به آن تیم از اشخاصی که از سوز‌و‌سرما و یخ بندان فراری می‌باشند بگوییم، لذتی که در‌این فن وجود داراست کمتر از کوهنوردی وجود ندارد. هوای سرد و بالا رفتن از یخ بسیار مهیج میباشد و گاها اشخاص را با بحران رو به رو نموده است پس در حالتی که به‌این کار عشق ای دارید نوشته‌علمی ی ما‌را دنبال نمایید.

یخ نوردی چیست ؟
در واقع یخ نوردی شکلی دیگر از سنگ نوردی میباشد و شاید به مراتب از آن دشوار خیس هم باشد. به به عبارتی اندازه (سنگ نوردی ) مشقت بار و خطرناک میباشد با این تفاوت که سرمای هوا و زد خورد مداوم با یخ را هم نباید فراموش کنیم. برای آغاز می بایست بدانید که ورزش بسیار خطرناکی میباشد و هر اشتباهی که مرتکب گردید پیامد های غیر قابل جبرانی را برایتان در‌پی خواهد داشت. برای ایمن شدن صعودتان می بایست تجهیزاتی را به یاروهمدم داشته باشید که درپی به معرفی ان ها خوا هیم پرداخت.

یخ نوردی مشتمل بر ترفیع از آبشار های یخی، صخره های یخ‌زده است که‌این حرفه را به دو گروه ی یخ نوردی در کوهستان و یخ نوردی آبی‌رنگ تقسیم می نماید. یخ نوردی آبی‌رنگ معمولا روی صخره ها و تکه های یخ شکل می‌گیرد و یخ نوردی در کوهستان هم همانگونه که از نامش بر میاید در کوه شکل میگیرد. هرمورد از این شغل ها به تکنیک ها و تجربیات های خاصی نیاز دارا‌هستند و در بعضا مورد ها حتی کوهنورد را با جریان آب رو به رو می نمایند که‌این موضوع بسیار دارای اهمیت میباشد.

برخی از یخچال فریزر های مطلوب برای یخ نوردی: فریزر های قله ی دماوند(سیوله، دوبی سل و یخار) فریزر دانش چال و فریزر شمالی بنا شده در سبلان و نیز دانش کوه که بعضا از این جای ها برای فصل زمستان و برخی دیگر در بهار سفارش می‌شوند.

آبشار آبنیک:


آبشار های یخ‌زده هیجان بسیار متعددی را به یاروهمدم دارا‌هستند و همواره فی مابین یخ نوردان دوستداشتنی خیس بوده اند. آبشار آب نیک هم یکی‌از این بخشها دوستداشتنی میباشد که در رودبار قصران شمیرانات واقع میباشد. آبشار آب نیک پس از فشم و در ۲۲ کیلومتری لواسان قراردارد. روش بسیار سادگی چهت نیل به حیطه ی آب نیک وجود داراست پس در شرایطی‌که وسیله ی نقلیه ندارید ابدا نگران این مورد نباشید، در میدان تجریش هم ماشین کرایه ای و هم اتوبوس چهت نیل به فشم و آنگاه آب نیک وجود دارااست.

فریزر یخار دماوند:
معمولا اولی سفارش برای یخ نوردی همین فریزر یخار میباشد، این فریزر بسیار تبارک یک کدام از دشوارترین مسیرهای فتح قله ی دماوند به حساب آورده می شود و دارنده یک‌سری دهلیز کبیر بوده که یخار دارای شهرت ترین آنان میباشد. همت فرمائید وارد دهلیزهای فرعی این یخچال فریزر نشوید چون از برف مرغوبی پوشیده نشده اند و ابدا برای ترفیع مطلوب نیستند. طول این سردخانه نسبتاً ۴۱۰۰ متر میباشد البته این عدد تماما متغیر میباشد و با اعتنا به موقعیت آب و هوایی کاهش یا این که ارتقا پیدا می نماید.
فراموش نکنید که زاویه ی قرار گیری این سردخانه به طوری میباشد که خیلی نادر در معرض تابش فروغ و روشنایی خورشید قرار میگیرد و همین فرمان باعث سرمای بسیار زیاد این ناحیه میگردد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 77 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 12:43

شرایط جغرافیایی:
اشترانکوه یا این که خوب میباشد بگوییم الپ کشور‌ایران، بلند ترین منطقه ی استان لرستان و حرفه کوهی در شرق استان لرستان میباشد. کوله پشتی کوهنوردی این کوه در جنوب شرقی سلام تا شمال غربی الیگودرز واقع میباشد و یکی مرتفع ترین فن کوه های زاگرس میباشد.

یکی‌از بلند ترین قلل این فن کوه، قله ای به اسم سن بران میباشد که ارتفاعی نزدیک به ۴۱۵۰ متر داراست و همینطور یکی قله های دارای شهرت دنیا به‌حساب می‌آید.

از مهم‌ترین خصوصیت های اشتران کوه میتوانیم به دره های ژرف و وقت گیر، رودهای مستمر، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، قله های بلند و آکنده‌از برف و نیز روستاهای سزسبز و کوهپایه ای اشاره کنیم.

فلسفه ی اسم ان اینگونه میباشد که می‌گویند اشترانکوه به انگیزه داشتن ۸ قله که بعضا از ان ها بلند خیس از ۴۰۰۰ متر میباشند بدین اسم آوازه یافته، چون که‌این ۸ قله همچون کاروانی از شتر به ستون قرار گرفته اند.

قلل اشترانکوه:
کوله جنو ، چال میشان ، گل گهر ، پیاره دره تخت ، ازنادر ، فیالسون ، گل گل ، سن بران ، لگه ، پیاره کمندان ، سوزنی مهرجمال ، سراب فرمان روا تخت ، کوله لایو و میرزایی

 دره های یخچالی اشترانکوه:
در ارتفاعات اشتران کوه دره های یخچالی قرار دارا هستند که اصطلاحا محلیان ان ها را چال نامیده اند. برای مثال ی ان ها می شود به چال کبود ، چال میشان ، چال فیالسون ، چال فرمان روا تخت ، چال پیارو ، چال همایون و چال بران اشاره کرد.

دریاچه و رودهای اشترانکوه:
قله های اشتران کوه به نحوی میباشند که رودهای خرد و والا  بخش اعظمی از ان ها سرچشمه می‌گیرند که دارای اسم و رسم ترین ان ها:

دره خالو ، دریاچه گهر ، دره دزدان و ماربره می‌باشند.

همینطور دریاچه ی گهر یا این که نگین اشتران کوه یک کدام از بخش ها توریسم کشور ایران به شمار می اید و در دامنه ی جنوبی این فن کوه در دره گهر واقع میباشد. همینطور بدین دریاچه نگین زاگرس نیز میگویند.

مراتع و دشت های دامنه ی اشتران کوه از دیرباز آیتم اعتنا عشایر و بعضی طایفه های لر بوده میباشد و این بخش دارنده جاذبه های توریسم بخش اعظمی میباشد.

اشکال جانوری اشترانکوه:
حرفه کوه اشتران کوه از سال ۱۳۴۰ جزء بخشها امان گردیده قرار گرفت و در سال ۱۳۴۸ هم به لیست دور و اطراف زیست جهانی اضافه شد. از جانوران و انواع جانوری اشتران کوه میتوانیم به گربه جنگلی ، گربه وحشی ، بز کوهی ، کبک دری ، روباه ، کفتار ، گراز ، قوچ ، سنجاب درختی ، جغد ، کبک ، خرس قهوه ای ، عقاب ، اردک ، شاهین ، مار قیطانی و گرگ خاکستری اشاره کنیم. تمامی ی این حیوان ها پایین پژوهش و امان دور و اطراف زیست می‌باشند.

نوعی پسته ی کوهی در اشتران کوه به فراوانی یافت می گردد و پوشش گیاهی متنوع ان مشتمل بر گون ، ریواس ، استپ ها در شیب ملایم و گل های طبیعی و خودرو می‌گردد که‌این گل های خودرو بسیار مطلوب برای زاد و ولد و تغذیه ی جانوران مستقر اشتران کوه میباشد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 109 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 14:42

یخچال فریزر طبیعی کوهستانی در فن کوه دماوند
فریزر طبیعی کوهستانی دماوند با اسم های بسیار متفاوتی عرض اندام می نمایند و در حالتی که بخواهیم به طور لیست وار به آنها اشاره ای داشته باشیم خواهیم توانست به فریزر سیوله، سردخانه دوبی سل، فریزر دره یخار، سردخانه شمال غربی، فریزر غربی، یخچال فریزر خورتاب راز و یخچال فریزر عروسک ها به طور مختصر اشاره ای داشته باشیم. کوله پشتی کوهنوردی آبشار یخی با طول ۷ متر در ناحیه دماوند واقع شد‌ه‌است که یخ آن هیچ وقت آب نمیشود. دما قله دماوند به طور تقریبی در زمستان ۶۰ رتبه سانتی گراد ذیل صفر میباشد و در تابستان دو رتبه پایین صفر تقریب زده گردیده است. معدل بارندگی در ارتفاعات دماوند ۱۴۰۰ میلی متر در سال و بارش درین ارتفاعات عموماً به صورت برف میباشد.

یخچال فریزر سیوله
این یخچال فریزر در شمال دماوند واقع گردیده است و از دو تکه نسبتاً منقطع ساخته شده میباشد. این فریزر به طور بسیار عریضی حد فاصل یال لبریز شیب شمال و شمال غربی دماوند تا یال شمالی قله را فرا گرفته میباشد.

سردخانه دوبی سل
این سردخانه طبیعی در طول ۴۰۰۰ متری جای دارد و در مسیر آن آب با شدت بسیار متعددی همدم میباشد و عموماً با ریزش سنگ در‌این مسیر نیز روبرو هستیم.

فریزر دره یخار
این یخچال فریزر طبیعی در دماوند به خیال شیب بسیار تندی که دارااست تحت عنوان های سردخانه های آویزان یار و همدم با قندیل های آویز آویزان شناخته میشود. طول این یخچال فریزر ۴۵۰۰ متر از سطح دریا تا ۵۶۰۰ متر تقریب زده شد‌ه‌است و از معروف ترین بام های یخی در کشور ایران به حساب می آید.

یخچال فریزر شمال غربی
این سردخانه از کمترین زاویه تابش فروغ و روشنایی آفتاب واکنش دار میباشد و شیب آن در صدر میانگین میباشد و در به ندرت تند و یخی می‌شود.

یخچال فریزر غربی
این سردخانه در طول ۴۳۰۰ متری واقع شد‌ه‌است و با شیب نسبتاًً کمتری و به نسبت با ریزش سنگ ریزه کمتری روبرو میباشد.

فریزر خورتاب رمز
این فریزر در شمال قله جای دارد و طول حداقلی آن از سطح دریا ۳۸۰۰ تا ۴۸۰۰ متر میباشد و طولی به اندازه ۱٫۷ کیلومتر را به خویش تخصیص داده میباشد.

فریزر عروسک ها
این یخچال فریزر در طول ۴۵۰۰ تا ۵۱۰۰ متری واقع شد‌ه‌است و به صورت تقریبی ارتفاع آن به ۵۰۰ متر میرسد و از ۸ نقطه یخچالی والا و خرد تشکیل‌شده میباشد.

سردخانه طبیعی کوهستانی در حرفه کوه اشتران کوه
فریزر طبیعی کوهستانی که در فن کوه اشتران کوه واقع گردیده است با اسم های خرسه در چال کبود، فیالستون و چال بران آوازه گرفته میباشد.

فریزر چال کبود
این سردخانه در طول ۳۵۵۰ متری درحد فاصل گل گل و سن بران واقع گردیده است و دارنده زبانه های سردخانه بسیار زیادی میباشد. این یخچال فریزر دارنده یک برکه آبی‌رنگ میباشد که مشابه به یک نگین بر روی این کوه می‌درخشد.

سردخانه خرسه در
یخچال فریزر نسبتاً خرد میباشد و در شمال غربی اشتران کوه خویش را به اکران گذارده میباشد و مشرف به قریه قلعه رستم میباشد.

یخچال فریزر چال بران
سردخانه چال بران درحد فاصل قلل سن بران و میرزایی میباشد و دارنده ارتفاعی به ارتفاع ۳۵۰۰ متر میباشد و تا خطر رأس طول آن بالا می رود.

سردخانه فیالستون
سردخانه فیالستون یکی‌از سردخانه های تخت سلطان میباشد که در گویش محلی به آن ماهور نیز گفته می‌شود. در‌این فریزر ۵ فریزر خرد دیگر نیز قراردارد.

سردخانه طبیعی کوهستانی تخت سلیمان
فریزر طبیعی کوهستانی تخت سلمیان یک کدام از فن کوه های گرانیتی جمهوری اسلامی ایران نیز خالی از تماشا وجود ندارد. این قلل از استان مازندران تا بیشه های عباس آباد و شهسوار را در بر گرفته میباشد. همینطور خالی از لطف وجود ندارد که بدانید این حرفه کوه یک کدام از مالامال قلل ترین فن کوه های میهن با بیش تر از ۴۰۰۰ متر طول به حساب می آید. چنانچه بخواهیم به طور عنوان وار به یخچال فریزر طبیعی کوهستانی تخت سلیمان اشاره ای داشته باشیم قادر خواهیم بود به سرچال، دانش چال، تخت سلیمان، مرجیکش، خرسان، هفت خوان، چالون، کتف کوه و اسپیلت اشاره ای داشته باشیم.
سردخانه سرچال در طول تقریبی ۴۰۵۰ تا ۴۲۳۰ واقع گردیده است.
فریزر دانش چال در طول ۴۰۰۰ تا ۴۲۰۰ قرار گرفته میباشد.
سردخانه تخت سلیمان با شیبی تند در ارتفاعی در حدود ۴۳۵۰ تا ۴۶۵۵ متری میباشد.
فریزر مرجیکش در طول ۴۳۴۰ تا ۴۵۰۰ متری واقع گردیده‌است
فریزر اسپیلت طول ۶۰۰ متری این فن کوه را برای خویش در حیث گرفته میباشد…
یخچال فریزر هفت خوان در طول ۳۹۵۰ تا ۴۴۰۰ قرار گرفته میباشد
یخچال فریزر چالون طول ۳۹۰۰ تا ۴۲۰۰ را در تصرف خویش در آورده میباشد.
فریزر کتف کوه نیز طول ۴۲۳۰ تا ۴۴۰۰ را بر روی این حرفه خویش به خویش تخصیص داده میباشد.

فریزر طبیعی کوهستانی در حرفه کوه سبلان
یخچال فریزر طبیعی کوهستانی کشور‌ایران و برف گودال های پر اسم و رسم کشور‌ایران از منابع مهم تأمین آب شیرین در مرزو بوم به شمار میایند. از آنجایی که مرزو بوم ما در یک حوزه‌ کم آب واقع گردیده است و پرورش جمعیت نیاز به آب را شدت داده میباشد در یک حرف می‌توانیم بیان‌کنم به خطر افتادن حالا فریزر طبیعی کوهستانی بسیار دورازشوخی میباشد. این دستور با شدت به دست آوردن سطح کره زمین صورت تأسف توشه تری به خویش می‌گیرد. امری که در‌این راستا می بایست به آن اعتنا گردد در گام نخستین آشنایی فریزر طبیعی کوهستانی معروف و دوستداشتنی مرز و بوم میباشد و آیتم دوم اینکه بیایم و عواملی که سبب ساز گرم شدن کره زمین می‌گردد را به دست بیماری آلزایمر بسپاریم تا با این اصلی در نگهداری سردخانه طبیعی کوهستانی در مرزو بوم گامی ارزنده برداشته باشیم. در نوشته‌ی علمی پیش رو سعی در آن داشتیم تا شما‌را با فریزر طبیعی کوهستانی راز تا راز جمهوری اسلامی ایران قدری بیشتر آشنا کنیم و از عواملی که باعث هلاکت آنان می‌شود شما‌را با خبر و بازدارنده از این فرمان شویم. امید خواهیم داشت داده ها ارائه گردیده در این‌راه گامی مؤثر برداشته باشد.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 95 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 13:16

تغذیه در کوهستان شما‌را از صرف هیچ ماده غذایی محروم نمی نماید بلکه می بایست به موقع مصرف کردن مواد غذایی را به خاطر داشته باشید. کوله پشتی کوهنوردی از همین رو به شما سفارش میکنیم آب رسانی به تن خویش را فراموش نکنید تا مبتلا سرگیجه و سردرد در ارتفاعات نشوید.

هر نیم ساعت کمی آب بنوشید و در حین یک روز یک و نیم لیتر آب برای شما کفایت می نماید. آبمیوه های انرژی زا ورزشی نیز میتواند ایده قابل قبولی برای به کار گیری از مایعات باشد. در شرایطی که می بایست غذاهای خویش را باطن کوله‌پشتی‌تان قرار دهید میتوانید از عسل، مربا، شربت، ژله ورزشی، آب کمپوت، اسپاگتی و غلات متراکم، میوه های کم آب، برنج، آب میوه های انرژی زا، شیرینی کشمشی، ماست یخچال گردیده و مواد غذایی شبیه درین راستا سود بگیرید.

برای استراحت های کوتاه زمان خویش و برای ریزه خواری هایتان قطعاً رطب به همپا داشته باشید. نوشابه ورزشی در طی کوهنوردی باعث تشنگی شما می گردد پس خوب میباشد آب پرتغال به هم پا داشته باشید تا‌وقتی‌که تعرق زیاد در طی کوهنوردی شکل میگیرد، شغل های شما به صورت لبریز رنگی تری با انرژی

بیشتری دنبال خواهد شد. موز را قطعاً با خویش همپا داشته باشید. حتی در حالتی که می‌توانید از موز کم آب گردیده نیز به کارگیری نمایید. بعداز اتمام شغل ورزشی به شما سفارش میکنیم به جهت پایین آمدن آب تن مطلقاً مایعات مصرف نمائید میل کردن هندوانه، سوپ و عدسی قادر است شمارا در‌این اصلی کمک نماید.

 

تغذیه در کوهستان و بعداز ترفیع را در مسیر بازگشت به منزل میتواند با صرف غذاهای مثل ساندویج تخم مرغ، غذا گوشت، لوبیا، نان سبوس دار، عسل و میوه های کم آب دنبال خواهد شد.

استعمال از آب کافی و میل کردن غذاهای قابل انعطاف منجر می‌گردد تن شما در گیر سنگینی و کرختی نشود. شما میتوانید با میل کردن کاکائو یا این که کمی خشکبار وعده شام خویش را نیز بی آلایش و مدل دنبال نمائید.

تغذیه در کوهستان و صرف یک شام بعد از یک کار روزمره دشوار بسیار دستور مهمی میباشد. چنانچه به هر دلیلی خسته بودید و تمایلی به صرف وعده شام نداشتید به طبعً تناول کردن پاره ای آجیل و میوه کم آب گردیده را در وعده غذایی خویش قبل از خواب قرار دهید.

تناول کردن مایعات فراوان نیز به شما یاری می نماید از گرفتگی عضله ها خویش در هواخواهی باشید. بعد از یک ساعت استراحت می‌توانید از گوشت، تخم مرغ، شیر، صیفیجات، اشکال سوپ های حاضری، سیب زمینی و روغن زیتون، کلم بروکلی، کرفس، خیار، نخود، لوبیا سبز، برگ های سبز، پیازچه، سبزی میل کردن و هر ماده غذایی دیگری که میلتان میکشد به کارگیری فرمایید.

کوله پشتی کوهنوردی...
ما را در سایت کوله پشتی کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کوله پشتی کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mounteningbackpack بازدید : 79 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 17:00